شما در حال انجام نسخه کامل تست “ارزیابی مهارت‌های خلاقیت فردی-اِپشتاین” هستید که میزان چهار نوع از مهارت‌ها را اندازه‌گیری کرده که افراد برای بیان و ارائه خلاقیت‌شان به آن نیازمندند. این تست به صورت علمی(مستندات علمی تهیه این تست در این مقاله قابل مطالعه است) با حجم نمونه‌ای شامل بیش از 13 هزار نفر از 47 کشور آزموده و تأیید شده و حاصل 25 سال پژوهش‌های آزمایشگاهی و میدانی دکتر رابرت اِپشتاین است. این دانشمند یکی از بزرگترین متخصصان حوزه خلاقیت فردی و توسعه دهنده نظریه زایایی در خلاقیت (Generativity Theory) است که یکی از نظریات علمی معتبر در حوزه خلاقیت به حساب می‌آید.

بیشتر افراد می‌توانند این تست را در کمتر از 10 دقیقه تکمیل کنند، هیچ پاسخ درست یا غلطی در سوالات وجود ندارد. فقط کافی است گزینه پاسخی را انتخاب کنید که به نظر می‌رسد بهتر بیانگر ویژگی های شماست است. بعد از پاسخ به سوالات، به شما گزارشی همراه با ذکر امتیاز توانایی شما(بر حسب درصد) به همراه این توضیح ارائه خواهد شد که امتیاز شما چه معنا و تفسیری دارد. این تست تنها یک نقطه شروع است(اگر پیشتر این تست را تکمیل کرده اید سابقه شما در این صفحه قابل مشاهده است)، وقتی که شما امتیاز تست خود را بدانید راه‌های زیادی برای بهبود و توسعه مهارت‌های خلاقیت فردی‌تان پیش رویتان خواهد بود. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از بازی‌های تقویت خلاقیت است که در همین سایت به صورت رایگان قرار داده شده‌اند(برخی موارد خاص رایگان نیستند). همچنین در صورت تمایل شما می‌توانید در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی توسعه خلاقیت فردی که توسط آقای شریف رضوی برگزار می‌شود نیز شرکت کنید(اطلاعات بیشتر در این صفحه: زمانبندی برگزاری دوره‌های مدرسه خلاقیت شریف رضوی).

اگر شما در حال انجام پژوهشید و نیازمند اطلاعات خام هستید یا قصد دارید این تست را روی یک گروه انجام دهید(با اهداف تجاری، پژوهشی، تکلیف کلاسی یا سایر موارد مشابه) برای اطلاعات بیشتر از طریق این فرم: تماس با من درخواست خود را ارسال کنید یا با تلفن مندرج در صفحه اول سایت تماس بگیرید.

اگر شما یک مدیر، معلم، پدر یا مادر و مربی، منتور، سرپرست گروه کاری و… هستید که به هر نحوی فعالیت شما نیازمند خلاقیت مخاطبین یا افراد شماست، ممکن است تمایل داشته باشید نسخه دیگری از این تست که ویژه متخصصین(افرادی که علاوه بر خود نیازمند توسعه خلاقیت در کارکنان، دانشجویان، دانش‌آموزان، هنرآموزان، همکاران و یا فرزندان خود هستند) است را امتحان کنید که به طور خاص برای سنجش میزان توانایی شما در برانگیختن خلاقیت در سایرین طراحی شده: “ارزیابی مهارت‌های خلاقیت مدیران-اِپشتاین“.

قبل از انجام تست تعدادی سوال پایه برای جمع آوری اطلاعات دموگرافیک پرسیده می‌شود. این اطلاعات برای اهداف پژوهشی و بهبود تست‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به صورت کامل محرمانه خواهند بود.

برای اطمینان از دقیق بودن نتیجه تست حتماً تمام جاهای خالی را پر کنید.

تکمیل موارد ستاره‌دار * یا دارای عنوان (Required) الزامی هستند.

تعداد دفعات تکمیل فرم: [gpls form=”5″ action=”count”] بار از [gpls form=”5″ action=”limit”] بار ممکن، باقیمانده دفعات مجاز: [gpls form=”5″ action=”remaining”]

مشخصات:(Required)
اگر عضو سایت نیستید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. اگر عضو سایت نیستید ایمیل خود را وارد کنید.
محل سکونت:(Required)
آیا در زمینه خلاقیت تا کنون آموزشی دیده‌اید؟(Required)
هر چند وقت یکبار رفتارهای خلاقانه از شما سر می‌زند؟(Required) آیا به نظر خودتان فقط گاه و گداری رفتارهای خلاقانه دارید یا این موضوع همیشه و در همه روزهای زندگی کاری‌تان اتفاق می‌افتد. اگر تقریباً هیچ کار خلاقانه ای انجام نمی‌دهید، “به ندرت”را انتخاب کنید و اگر تقریباً همیشه و همه جا کارها و رفتارهای خلاقانه از شما سر می زند،”همیشه” را انتخاب کنید، در غیر این صورت از 1 تا 9 به خودتان امتیاز بدهید.
چقدر از زندگی‌تان راضی هستید؟(Required) تا چه میزان از شرایط کلیِ زندگی و اوضاع و احوالتان راضی هستید. اگر کاملاً راضی نیستید، “راضی نیستم”را انتخاب کنید و اگر به صورت کامل راضی هستید،”کاملاً راضی هستم” را انتخاب کنید، در غیر این صورت از 1 تا 9 به میزان رضایت‌تان امتیاز بدهید.
در زندگی شغلی خود چه میزان موفق بوده‌اید؟(Required) به نظر خودتان در زندگی شغلی‌تان تا چه میزان موفق بوده‌اید. اگر به هیچ‌وجه موفق نبوده‌اید، “موفق نبوده‌ام”را انتخاب کنید و اگر بیشترین موفقیت را داشته‌اید،”کاملاً موفق بوده‌ام” را انتخاب کنید، در غیر این صورت از 1 تا 9 به میزان موفقیت‌تان امتیاز بدهید.

تست"ارزیابی مهارت‌های خلاقیت فردی-اِپشتاین"

برای هر سوال، موردی را انتخاب کنید که با خصوصیات شما بیشترین همخوانی و تطابق را داشته باشد.
1- برای خودم اهدافی تعیین می‌‫کنم که از قبل مطمئنم قابل دستیابی هستند.‬‬‬‬‬‬(Required)
2- از ملاقات و آشنایی با افراد و همکاران جدید‬ در هر زمان ممکن استقبال می‌کنم.‬‬‬‬‬(Required)
3- من فقط زمانی ایدههای جدید را ثبت، ضبط یا یادداشت می‌کنم که همان موقع بخواهم از آنها استفاده کنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
4- من هر روز زمانی را به طور اختصاصی برای فکر کردن درباره ایدههای جدید صرف میکنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
5- من به طور منظم مجلات یا مطالبی از روزنامه‌‫ها و یا اینترنت، در زمینه‫‌های موضوعی مختلف و متنوع می‫‌خوانم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required) یعنی به صورت غیر اتفاقی و بر اساس علاقه شخصی‌ام دنبال مطالبی می‌گردم که به حوزه تخصصی یا کاری‌ام ارتباط مستقیم ندارد.
6- من گاهی سعی می‌کنم مشکلاتی را حل کنم که به نظر می‌رسد راه‌حلی ندارند.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
7- من از آموختن چیزهای جدید نمی‌ترسم و از یادگیریِ این موضوعات استقبال می‌کنم.(Required)
8- من به طور معمول فقط مطالبی که به حوزه تخصصی خودم ‌‌‌‌ ربط داشته باشد را مطالعه می ‌‌‌‌کنم.‬‬‬‬‬(Required)
9- من کارها و فعالیت‌های بلندپروازانه و بدون حد و مرز را به عنوان هدف برای خودم انتخاب می‌کنم.‬‬(Required) یعنی در ابتدای شروع کار و فعالیتم سقف مشخصی برای آرزوها و انتهای کارهایم در نظر نمی‌گیرم.
10- من دوست ندارم روی مسائلی کار کنم که حل آنها مشکل است.(Required)
11- وقتی افکارم به هم ریخته و سردرگم هستند، گاهی دنبال تغییر شرایط روزمره زندگی می‌روم تا ذهنم باز شود.‬‬‬‬‬‬(Required)
12- من به طور منظم اینترنت گردی می‌کنم تا دانسته‌ها و دانشم را بیشتر کنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
13- جاهای خاصی وجود دارد که من برای فکر کردن به آنجا میروم.(Required)
14- من گاه و گداری برای کمک به تحریک فکر کردن، ایده‌پردازی و پیدا کردن ایده‌های جدید، دنبال دورِهمی‌ها و ترکیبی از افراد عجیب و غریب و غیرعادی می‌گردم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
15- من به طور منظم دکوراسیون و جای وسایل محیط کارم را عوض می‌کنم.‬‬‬‬‬‬(Required) منظور از محیط کار فقط جایی بیرون از محل زندگی نیست، بلکه به طور مثال برای یک مهندس نرم افزار دسکتاپ کامپیوتر هم شامل این موضوع می‌شود و برای یک فرد عادی تغییر دکوراسیون اتاق خواب هم مصداق این موضوع است. همچنین شما باید این کار را به صورت منظم انجام بدهید.
16- من اغلب مطالب و کتاب‌هایی در مورد موضوعاتی خارج از تخصصم می‌خوانم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
17- من اضطرابم (استرسم) را خیلی خوب کنترل می ‌‌‌‌کنم.‬‬‬‬‬‬(Required) یعنی وقتی در موقعیت پیش‌بینی نشده و یا شرایطی قرار می‌گیرید که ممکن است در کار یا موضوعی شکست بخورید، تا چه حد می‌توانید اضطراب‌تان را کنترل و مدیریت کنید.
18- برای من مهم است که در طول زندگی، تحصیلاتم و آموختن را ادامه بدهم.(Required)
19- من گاهی از خیالبافیهای روزانهام به عنوان منبعی برای ایدههای جدیدم استفاده میکنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
20- من گاه و گداری دوست دارم روی مشکلات سخت کار کنم.(Required)
21- من گاهی چیزهای غیرعادی یا وسایل جدید و خلاقانه‌ای در محیط کارم قرار می‌دهم تا افکارم را تحریک کنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
22- من همیشه ایده‌های جدیدم را به محض اینکه به ذهنم می‌رسند ثبت می‌کنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
23- من از شکست خوردن نمی‌ترسم.‬‬‬‬‬(Required)
24- من گاهی از خوابها، توهمات و رؤیاهایم به عنوان منبع ایدههای جدید استفاده میکنم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
25- من هر از چند وقت یکبار به طور منظم جای چیزهایی که توی دفتر کار یا روی میز کارم هست را تغییر می‌دهم‬.‬‬‬‬‬(Required)
26- من همیشه شب‌ها یک دستگاه ضبط صوت یا یک دفترچه کنار تخت‌خوابم می‌گذارم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required) دستگاه ضبط مثل: وُیس رکوردر، استفاده از رکوردر تلفن همراه و…به طور ارادی و به صورت ویژه برای ثبت ایده یا دفترچه مثل: دفترچه یادداشت کاغذی، قلم و کاغذ، نوت تلفن همراه و… به طور ارادی و به صورت ویژه برای ثبت ایده در کنار تخت ‌‌‌‌خوابتان بگذارید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
27- من گاهی اوقات در دوره‌های آموزشی‌ای با موضوعاتی شرکت می‌کنم که اصلاً در موردشان چیزی نمی‌دانم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬(Required)
28- من به ندرت جای وسایل و چیزمیزها را در محل کار یا میز کارم عوض می‌کنم.‬‬‬‬‬‬(Required)
HiddenHiddenHiddenHiddenHidden